På Arbetsplatsen

Praktiska övningar för konkreta resultat

Genom specialdesignade övningar som utgår från Qi Gong och Tai Chi tränar du ökad förmåga till stresshantering, bättre arbetsställning, fokus och balans. Ofta är just förmågan att behålla sitt lugn och sitt fokus avgörande för hur man skall må och fungera tillsammans med andra. Du får direkt något med sig hem att fortsätta öva på. Övningarna kan göras hemma eller som mini-pauser under arbetsdagen. Nyckeln är kontinuitet – fem minuter varje dag räcker långt!

Ett paket om fyra tillfällen x 1,5 timmar är uppbyggt kring nedanstående innehåll. Jag kan också erbjuda andra upplägg som kan vara intressanta, t.ex. prova en gång i samband med en aktivitetsdag.

  • Teambuilding – att lära känna varandra på ett nytt sätt
  • Stresshantering – effektiva metoder för avspänning
  • Kroppskännedom – position, hållning, balans och rörlighet
  • Kommunikation – lyssna, vara tydlig, följa och leda

“Det här är bättre än alla föredrag om stresshantering som jag har varit på. Här får jag någonting som verkligen fungerar i praktiken.”

Tomas – projektledare

“Sen jag började med Qi Gong hos Karl är min arbetsställning klart förbättrad. Min hållning är bättre, spänningarna i axlar, nacke och ögon minskar radikalt och jag kan nu utnyttja det höj och sänkbara skrivbordet som det är tänkt”

Helene – administratör